perjantaina, maaliskuuta 02, 2012

Thaimaa, Karon Beach - vol.1

Meidän perhe ei ole koskaan käynyt Thaimaassa mutta mieheni on sinne aina halunnut ystävien kertomusten innoittamana. Minä, myönnän, olen aina ollut vastaan koska en jaksa istua lentokoneessa puolta päivää enkä tykkää kuumasta.
Viime syksynä kävimme aiheesta kohtuu kiivasta keskustelua kun mietimme hiihtolomalle reissua. Minä liputin Jenkkien, Meksikon ja Karibian puolesta (joo, sinnekin pitkä lentomatka) mutta mies intti vaan edelleen Thaimaasta ja päätin että mennään nyt sitten. Miehellä osui myös työmatka Aasiaan hiihtolomaa edeltävälle viikolle joten matkakuluissa saatiin reippaasti säästöä.

Suurin vaikeus oli päättää Thaimaasta paikka ja hotelli. Kyselin ystäviltä ja tutuilta mutta silti oli to-osi vaikeaa....helpotus päätökseen tuli kun päätimme varata hotellin luottokorttipisteillä joten valinnan varaksi jäi Hilton-hotelli joka löytyi joko Pattayalta (suuri no-no), Hua Hinistä tai Phuketista.
Päädyimme jälkimmäiseen ja varasimme huoneen Phuketin Hilton Arcadia Resort & Spa -hotellista.

Saavuimme illalla Phukettiin ja otimme takstin lentokentältä hotellille (taksin hinta 1 300 TBH), matka kesti noin tunnin. Hotellissa oli erillinen "saapumisalue" jossa meidät otettiin vastaan ja saimme shuttle-bussin kuljetuksen hotellialueelle.
Menimme perusrespaan jossa meille ilmoitettiin että siirrymme ykstyisrespaan, jossa saimme kylmät pyyhkeet (tässä vaiheessa minulla oli jo niin kuuma että!) ja ihanat hedelmädrinkit!
Meidän hotlavarauksessa oli lukenut huoneeksi sviitti vaan nauroin vielä lähtiessä että en usko ennen kuin näen...ja nyt oli uskottava. Meille oli varattu 87 neliöinen sviitti, jossa oli olohuone, makkari, kylpyhuone ammeineen, suihkutila, wc ja kaksi isoa parveketta = Andama Suite.

Koko loman aikana muistin ottaa kuvan sviitistä vain saapumisiltana ja tietenkin oli jo niin pimeää että kuvatkin ihan sumuisia. Tässä makuuhuone, taustalla pukeutumistila ja lasi-ikkunan takana kylpyamme.
Loman aikana kyllä tajusimme että ihan perushuone olisi meille riittänyt koska kylpyammetta emme käyttäneet kertaakaan eikä parvekkeella vietetty kuin hetki.

Nämä kosmetiikkatuotteet tulivat kyllä tarpeeseen!

Lähes joka toinen päivä sviitistä löytyi ihania uusia kukkia....

...ja eniten orkideoita.

Ensimmäinen ilta meni nopsalla dinnerillä hotellissa ja suoraan unille.
Aamulla herätessä tajusimme että meillä oli myös merinäköala, näkymä oli upea!

Tässä kuvaa ensimmäisen lomaillan tunnelmasta huoneesta ennen dinnerille lähtöä.

Allasaluetta iltavalaistuksessa...

...ja vielä kerroksestamme kuvattuna.

Upea auringolasku koettiin iltaisin noin klo 18 aikaan.

Ensimmäisiä Thai-herkkuja söimme Butterfly Bistrossa Karon Beachin turistikadulla.

Minä tilasin kokonaisessa ananaksessa tarjoiltuna paistettua riisiä jonka seassa oli tuoretta ananasta, rusinoita ja kanaa. Päällä cashew-pähkinöitä sekä paistettua kananmunaa. Ja tietenkin se sateenvarjo :).
Aivan älyttömän hyvää kun päälle kaatoi vielä chilisoossia.

Mies tilasi jonkin rapu-annoksen tulisella soossilla.

Kävimme Butterflyissä syömässä vielä tämän jälkeenkin ja palvelu oli erinomaista. Paikassa ei ollut moittimista mutta viinilasin koko oli kyllä superpieni :). Nautinkin lähes koko loman ajan paikallista valkkaria, koska tuontiviinit olivat ihan meidän hinnoissa. Ja hauska oli huomata että mitä useammin kävit tietyssä paikassa syömässä niin sitä enemmän viiniä sait samaan hintaan ja taas toisaalta joissakin ravintoloissa viini oli tosi valjua ja toisaalla tuhtia tavaraa. Ja hintatasokin samalla kadulla vaihteli suuresti!
Itse maksoin noin 100-140 TBH lasista viiniä eli noin 2,5 - 4 € kun viereisessä ravintolassa pyydetiin 180 TBH ja tosiaan määrä oli 12 cl - 24 cl riippuen paikasta.

Jatkan raportointia...

Tarja kirjoitti...

Upeita maisemia ja herkullisen näköisiä annoksia. Varmasti ikimuistoinen reissu.

Kyökkis kirjoitti...

Kyllä nyt niin Kateellisena katselen ja lueskelen. Näyttää kaikki niin täydelliseltä!