keskiviikkona, tammikuuta 02, 2013

Kinkun uudet kujeet

Käsi pystyyn kuka hyödynsi kinkun jämät?
Täällä, täällä. Minä, minä! Eihän näin upean näköistä herkkua saa pois heittää, eihän?
Mutta, ei sitä "jämäkinkkua" tarvitse heti seuraava viikkona tai edes tammikuussakaan syödä. Eihän kukaan enään jaksa joulun jälkeen samaa, muodossa taikka toisessa.

Me kaluttiin miehen kanssa niin kinkku kuin poro Tapanin päivän jälkeen.
Parhaat biitit leikkasin rouheeksi ja kaikki ylimääräinen meni Pennille pusseihin. Minä kun kammoksun kaikkia "löllöjä" paloja, jänteitä jne...
Voi sitä riemun päivää kun rinsessa saa normaalien papanoiden sekaan vähän herkkua.
Roskiin meni ainoastaan possun luu, sitä kun ei koirille saa antaa.

Ja mitäs sitten teen näistä? No, ainakin hernerokka saa upeaa kinkkua joukkoonsa talven kylminä iltoina, kinkku- ja poropizzaa on tilattu ja sitten katsotaan mitä vielä jää vaan empä usko että montaa kuukautta näitä "jämiä" tarvitsee käyttää.
Lihathan säilyvät pakkasessa sen about kolme kuukautta joten kyllä siinä ajassa rouheet saavat herkulliset käyttökohteet, ei niitä siis tosiaan paniikissa tarvitse nyt tammikuun eka viikoilla tuhota.

Miten sinä hyödynsit joululihojen jämät?

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Saako suolaisen kinkun jämiä antaa koiralle? Olen luullut että ei.

Anonyymi kirjoitti...

Minä olen leiponnut piirasta ja pastakastike taitaa olla seuraavana vuorossa... laatikoista leivoin sämpylöitä =)

Veera kirjoitti...

Minä löysin viime vuonna joulukinkku-suppilovahveropiiraan ohjeen joka on tavattoman hyvää. Minäkin lisään koirien ruuan sekaan kinkkusilppua, maistuu niille paljon paremmin. Tietenkään ei pelkällä kinkulla voi koiraa ruokkia. (koirat ovat eri mieltä)

Terhi kirjoitti...

Juu, ei pelkkää kinkkua vaan nappuloiden sekaan vähän. Ei ainakaan meillä ole ollut ongelmia ja rinsessa pysynyt terveenä ja kaikessa kohtuus :)
d-malli, tuo laatikkoidea on loistava! Eipä ole juolahtanut mieleen joten kiitos ideasta.