torstaina, heinäkuuta 18, 2013

Costa Del Sol vol.5, Aqualand

Tiistaina suuntasimme irlantilaisperheen kanssa Torremolinoksen Aqualandiin päiväksi. Vesipuistoon pääsee parhaiten taksilla mutta kannattaa etukäteen sopia matkan hinta. Emme muistaneet tätä menomatkalla ja pulitimme 9 € per taksi vaikka hotlalta sanoivat että 6-7 € on normaalihinta. Paluumatkalla sitten kysyttiin mutta 8 € oli tiukka hinta. Sinällään vähän harmittaa että aika monessa asiassa täällä yritetään veloittaa turistiextraa jos et ole tarkkana.

Torremolinoksen vesipuistoa kehutaan parhaaksi alueella ja olihan se kiva, meidän mittapuulla pienehkö kun takana on mm. Valcartierin upea vesipuistopäivä Quebecissä.
Mutta sää salli meitä erittäin kuumalla päivällä ja vuokrasimme varjopaikan tuoleineen. Onneksi!

Sisäänpääsy oli aika hintava ja siihen päälle tuplarenkaan vuokraus, tallelokeron vuokraus ja aurinkotuolipaikat. Himpun jälleen rahastuksen makua mutta emme antaneet sen häiritä.
Vesipuisto on siisti ja ihan tarpeeksi kyllä pikkumiehille ja yhdelle isommalle liukumäkiä ym. oli.
Saavuttiin ystävän vinkistä paikalle jo noin kymmenen minuuttia ennen avaamista ja aamupäivänä porukkaa olikin sopivasti ja erilaisiin mäkiin pääsi ilman suurempaa jonotusta. Minulle riitti kellunta renkaalla loivasti etenevässä joessa :)
Miehet haaveilivat tuosta Kamikaze-vesiliukumäestä mutta eivät menneet. Viereinen pitkä lasku sumussa oli kuulemma mahtava.
Valitsimme paikan aaltoaltaan vierestä joten pääsimme nopsaan uimaan ja ihmisiä on hauska seurata :).
Pikkumies ja Josh kyllä nauttivat tuplarenkaan kanssa lillumisesta. Aaltojen aikaan tuplarengas piti viedä pois.
Nautimme myös lounaan vesipuistossa, kaksi pizzaa ja kaksi limua 31 €. Jäätävä kokemus mutta mitään muuta emme olettanetkaan. Jos oltaisiin täällä pidemmän aikaa niin ehdottomasti olisi kannattanut ottaa kylmälaukku ja omat eväät. Pizzat olivat kamalia mutta onneksi Sangria kylmää :)

About viiden aikaan lähdimme taksilla takaisin, pesulle ja suoraan illalliselle. Koko päivä auringossa & vedessä lilluen teki tehtävänsä emmekä jaksaneet lähteä ns. merta edemmäs kalaan.
Valitsimme hotellin vieressä olevan italialaisen.

Tilasin alkuun Bruschetta Breadin jonka oletin olevan perusbruchetta vaan...
...eipäs ollutkaan! Kysyin tarjoilijalta että toiko väärän mutta ei, tämä oli erilainen kuin pääruokana tarjottava. Hetken siinä miehen kanssa ihmeteltiin vaan kun maisteltiin niin aijai-jai. Todella hyvää!
Sain tarjoilijalta reseptinkin ja tätä pitää kokeilla kotona!

Mies tilasi risotton mustekalalla mutta annos oli pettymys. Ei oikein makua ollenkaan.
Samoin kävi minun pasta carbonaran kanssa, ei makua eikä edes parmesaanin lisääminen auttanut asiaa.
Vähän turvallisella linjalla mentiin illallisen suhteen vaan emme halunneet maksaa espanjalaisesta ruoasta rantakadulla turistiextraa. Tämän ravintolan pizzat ovat loistavia mutta pasta & risotto eivät säväyttäneet.
Altailla on palmuissa aina huikea lintukonsertti. Bongaatko mikä lintu palmussa istuu?
Kirjoittelen blogia aina iltaisin parvekkeella ja vaikkei meillä suoraa merinäköalaa olekaan niin näkymä on kaunis auringon laskiessa. Vielä on lomaa jäljellä ja illalla postaankin eilisen Gibraltarin reissun ellei illallinen venähdä :).