perjantaina, lokakuuta 18, 2013

Luvassa on pöllöfiilis

Luvassa on pomppufiilis....ei kun pöllöfiilis! Olikos tuo loru sen Munamiehen :), mene ja muista mutta minulle on vuosien saatossa kehkeytynyt pöllömania. Muistan ehkä kirjoittaneeni joskus että pöllöttäminen johtunee meidän prinsessan ilmeestä, Penni kun näyttää välillä niin pöllöltä - edesmeneen siskonsa kera. Collieissa on vaan se pöllömäinen fiilis :).

Hetkonen sitten Lontoossa messuilla piipahtaneena halusin käyttää päivän ihan vaan kävelleen ja tutustuen isojen tavaratalojen jouluosastoihin.

Aloitin kävelyni kohti Harrods'ia....
...ja en voi kuin ihailla Lontoon katujen kukkaloistoa. Toisaalta taas ihanat vanhat metroasemat huokuvat sitä jotain!
Ja kyllähän se niin on että suomalainen design on vaan niin kaunista että eipä ollut ihme että törmäsin Skandiumiin. Mutta hmm....onkohan tuossa se kopiokuosi?
Niin tai näin, Harrods'illa joulu oli jo täysillä käynnissä, joulupukkina tällä kertaa lego-ukko. Kukahan tuon on muuten rakentanut? Huh!
Ja pöllöjähän löytyi....
...monen näköisiä ja värisiä. Ja ompahan yllätys että tuo alla oleva kimalteleva pöllö päätyi minun mukaani :)
Tämä virkattu pöllönen ei nyt ihan sulattanut sydäntäni, söpöydessään....
 Sujuvasti Harrods'ilta suuntasin Sloane Streetille ja olihan ne design-kaupat vartioineen huikeita. En vaan kokenut että kadun varrella olisi ollut minun kukkarolle yhtään mitään. Näkemys ja kokemus silti!
Kun olin taivaltanut sen seitsemän tuntia ympäriinsä niin päätin ottaa metron keskustaan ja kehuttuun Liberty-tavarataloon.
Liberty-tavaratalo on upea, juuret menevät jo 1800-luvulle.
Yksityiskohdat ja osastot ovat ihania, tunnelma on käsin kosketeltavissa, hisseissä oma nostalgiansa.
Ja niitä pöllöjä löytyi lisää!
Ja jouluosastot olivat niin houkuttelevia että empä olisi pois halunnut millään!
Ja oih niitä pöllöjä! Kyllä oli pakko myöntää että en minä kaikkia halunnut vaikkakin moni ihanuus jäi hyllyyn.
Eihän joulukuusikaan voi olla täynnä pöllöjä, vai voiko?
Niin tai näin, tänään piipahdin tutustumassa uuteen Kannelmäen Kaari -kauppakeskukseen ja kappas, Lyhtytalossa minua odotti pöllö.

Minulla on pöllöfiilis :)

1 kommentti:

Sanna kirjoitti...

Noh, onpas pöllöjä poikineen ;)